måndag 18 februari 2013

Som min egen skugga


"Som min egen skugga" är skriven av Catherine MacPhail.
Boken handlar om Fay, hon lever ett normalt liv, har det ganska bra i skolan, har två kompisar som älskar henne. Men så börjar det hända konstiga saker för Fay. Hon känner sig förföljd; kompisar och lärare ser henne på platser hon inte varit på, hon hör fotsteg bakom sig och ser hur någon med lika blont hår som henne svänger runt hörnet. Eller inbillar hon sig? Hon hittar förklaringar till varje händelse, men förklaringarna är inte de bästa och de blir bara sämre och sämre... Med växande panik försöker Fay förstå vad som händer. En tvilling? Dubbelgångare? Minnesförlust?

Jag tycker att boken är jättebra. Jag blev lite orolig när det stod att det var en spökhistoria, men det var en riktigt, riktigt bra! Boken fångade mig nästan från första sidan och jag känner hela tiden Fays skräck. 4,5/5 poäng för att historien var gripande, samtidigt som den var mycket hemsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar