tisdag 31 juli 2012

Om du var jag


"Om du var jag" är skriven av Jessica Schiefauer.
Agnes och Louise är tvillingskälar, trots detta är de helt olika på utsidan. Louise är snygg, påhittig och rolig. Agnes är ingenting av det, bara meningslös och osynlig. Men de är fortfarande tvillingskälar. När de går ut gymnasiet skaffar de en lägenhet tillsammans och nu kan livet börja på riktigt.
Det blir dock inte riktigt som de tänkt sig. Hannes kommer inte i Agnes liv och som Louise anser det tar Agnes ifrån henne. Det händer något med Louise och en dag ger hon sig bara av, lämnar Agnes kvar. När Agnes tillslut tagit sig samman för att leta upp Louise är ingenting som hon trott att det var.

Skön bok som jag kommer tipsa vidare. Hela boken är välskriven så det är omöjligt att tappa greppet. Jag längtar tills jag får läsa hennes nästa bok! Kanske sätter jag betyget lite i underkant men 4/5 får jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar