lördag 23 juni 2012

Pojkarna


"Pojkarna" är skriven av Jessica Schiefauer.
De tre flickorna är mobbade i skolan, men tillsammans är de starka. Den första flickan, Bella, har sitt växthus. Den andra flickan, Momo, kan sy. Men den tredje flickan, Kim, hon tycker inte att hon har någonting. Flickorna brukar samlas i växthuset, det är en frizon, ett ställe med andra lagar. En dag när de tre flickorna är samlade i växthuset händer något skrämmande, de blir pojkar. Vi får följa med för att se hur Bella, Momo och Kim hanterar förvandlingen och vad det innebär att vara pojke.

Jag tycker om boken. På vissa ställen är den lite svår, men det är mest intressant och gör mig mer nyfiken på vad det är som händer. Jag fastnade i boken direkt och hade svårt att lägga den ifrån mig när jag var tvungen att sova. 4/5 poäng måste jag ge den. Tycker nog det var lite för lite av det goda men hon har ju skrivit en till bok! Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar