tisdag 29 maj 2012

Cirkeln


Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren har skrivit boken "Cirkeln". Cirkeln är den första boken i en triologi. Det handlar om 6 tjejer som precis har börjat gymnasiet. De har inget gemensamt men tvingas samarbeta på grund av hörgre makter. En natt färgas månen blodröd och de sex tjererna förs till den nedlagda folkparken. Ingen av dem vet vad de gör där, men utan varandra kommer de inte att överleva. De får veta att de är häxor, de Utvalda enligt en gammal profetia. En av dem har redan dött, alla säger att han tog självmord. Alla som inte vet sanningen.

Jag uppskattar boken. Den är mycket bra. En spänning byggs upp och det händer hela tiden nya saker. Slutet är skrivet så att man ska vilja läsa nästa del, och det har de verkligen lyckats med. Jag vill ha tag på nästa del nu direkt! Jag rekommenderar boken. 4,5/5 poäng tycker jag att den ska få. Inte den bästa jag läst men jag läser ändå gärna nästa del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar